جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی با همراهی امریکا و انگلیس به تلافی حمله پهپادی یمنی‌ ها به تل‌آویو، به بندر الحدیده یمن حمله کردند که در پی این حملات آتش‌ سوزی در مخازن نفتی این شهر ساحلی به وقوع پیوست.

واکنش ها به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن

به گزارش قدس آنلاین، خبرنگار المیادین گزارش داد که این حملات از سوی رژیم صهیونیستی و در پاسخ به حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به تل‌ آویو صورت گرفته است. این حمله را جنگنده‌ های اف۳۵ ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

خبرنگار المسیره هم گزارش داد که حمله جنگنده‌ های ارتش رژیم صهیونیستی مخازن نفت واقع در بندر الحدیده را هدف قرار داده است.

العربیه به نقل از منابع ناشناس هم نوشت:حمله به انبار سوخت و پالایشگاه‌ های نفت در بندر الحدیده یمن را به طور مشترک اسرائیل، امریکا و انگلیس انجام داده‌اند.

مؤسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم به دلیل مشکلاتی، نمی‌ تواند با انصارالله یمن وارد جنگ همه‌ جانبه شود.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در این گزارش نوشته است: پس از ۹ ماه و نیم، جنگ اسرائیل و حماس وارد مرحله جدید و خطرناک‌ تری شده است.

هاآرتص می‌ افزاید: این اولین بار است که (رژیم) اسرائیل پس از محول کردن پاسخ نظامی به حملات قبلی حوثی‌ ها به آمریکا و ائتلاف، به یمن حمله می‌ کند.

در این میان گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به یمن از تمامی طرف‌ ها خواست از حملاتی که ممکن است به غیرنظامیان و زیرساخت‌ های غیرنظامی آسیب برساند، اجتناب کنند.

جنبش حزب‌ الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن اعلام کرد که اقدام احمقانه این رژیم، آغاز مرحله جدیدی از درگیری منطقه‌ ای است.

ر بین گروه‌ های مقاومت فلسطین نیز، جبهه مردمی آزادی فلسطین «تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به یمن» را به شدت محکوم و تاکید کرد که «بدون پاسخ تند و بازدارنده به پایان نخواهد رسید».

کمیته‌ های مقاومت فلسطین هم در بیانیه‌ای تاکید کرد: «تجاوز به یمن تجاوز به همه اجزای امت است.»

پیشتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ ای اعلام کرد: ما تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ ها به مردم یمن را که تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده و منجر به شهدا و مجروحان شد، محکوم می‌ کنیم.

در ادامه بیانیه جهاد اسلامی آمده است: این تجاوز بدون حمایت آشکار غرب به رهبری آمریکا و انگلیس از این رژیم جنایتکار صورت نمی‌ گرفت.

جهاد اسلامی افزود: ما تاکید می‌ کنیم که بربریت صهیونیستی مردم یمن را از حمایت از مردم فلسطین و آرمان آنها منصرف نخواهد کرد.

وضعیت آماده باش در اراضی اشغالی و تدابیر امنیتی در تاسیسات حیاتی از بیم پاسخ یمن

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که از ترس حمله انصارالله یمن به تاسیسات استراتژیک و حیاتی، نشست اضطراری با حضور «میری رگو»، وزیر حمل و نقل برگزار شد.

این کانال اضافه کرد که به چندین نهاد از جمله مسؤول قطارها، بنادر و فرودگاه‌ها دستور داده شده است که «برای همه سناریوها آماده شوند».

شبکه ۱۲ عبری هم گزارش داد که پس از تجاوز اشغالگران به بندر حدیده «بیم پاسخ یمنی‌ها» وجود دارد.

این شبکه اشاره کرد که نیروی هوایی این رژیم در سرتاسر سرزمین اشغالی در حالت آماده باش قرار دارد.

«یسرائیل هیوم» همچنین نوشت: نیروی دریایی ارتش در پی حملات اسرائیل که شهر حدیده در سواحل غربی یمن را هدف قرار داد، سطح هشدار را در ایلات مشرف به دریای سرخ افزایش داد.

همین روزنامه به نقل از یک مقام سیاسی اشغالگر نوشت که رویارویی با گروه انصارالله طولانی خواهد بود.

«آلون بن دیوید»، مفسر امور نظامی در کانال ۱۳، گفت: «در اسرائیل این تفاهم وجود دارد که ممکن است وارد روزهای تبادل حملات با یمن شویم.»

وی افزود: همچنین ممکن است شاهد شلیک قابل توجه‌تری از موشک‌های بالستیک باشیم و یمن این قابلیت را دارد و پهپاد نیز در اختیار دارد، زیرا این تهدید نسبتا آسان‌تری است و رهگیری آن زمان زیادی می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.